A.S.CO. Group: Family Branding

Nata dall’integrazione sinergica di professionalità provenienti dal mondo dei servizi alle imprese, l’azienda vantava un pacchetto clienti di alto profilo e strutture interne di direct marketing. Il valore aggiunto di tali fattori indicava la possibilità di potenziarne la brand equity sulla base delle aspettative e i timori del target. Si è sviluppato pertanto I’M, un software proprietario per indagini di mercato quali/quantitative. A seguito dell’analisi statistica dei consumer insight, sulla base degli obiettivi di marketing, si sono declinate le linee guida per la formazione del personale del call center interno per il direct marketing e, unitamente a costanti azioni di public relations con gli stakeholder, si è sviluppata una strategia di comunicazione below the line.


Born from the synergistic integration of professionalism from the world of business services, the company boasted a high-profile customer package and internal direct marketing structures. The added value of such factors indicated the possibility of enhancing the brand equity according to the expectations and target fears. I’M, a proprietary software for qualitative / quantitative market investigation, was therefore developed. Following the statistical analysis of consumer insights, on the basis of the marketing objectives, the guidelines for the training of the internal call center staff for direct marketing were defined and a below the line communication strategy is developed together with constant public relations with stakeholders,.